vrijdag 7 maart 2014

Metamorfose


Opeens voelde ik de bruine muur achter me op mijn drukken. En waarom waren die planken aan de muur beige? Hoe komt het dat mijn hele huis beige is geworden schreef ik in mijn morning papers. Ik was het zat. Maar ik had allemaal afspraken dus ik moest nog even wachten. Maar vorig weekend heb ik een oude pot witte latex opengetrokken. Op internet heb ik een vrolijke foto uitgezocht en deze laten afdrukken op latex. Bij de Action en Xenos heb ik flink wat roze en paarse kunstbloemen gekocht.

En opeens leef ik niet meer in een mausoleum maar in een fris en vrolijk huisje. En als topper kwam deze week mijn nieuwe oven. Ik schreef eerder dat ik iedere maand een nieuw project wil opstarten. Deze maand zal dat het herinrichten van mijn huis dus zijn. Want ook de studeerkamer heeft nog een bordeaux rode muur die liever zonnig geel wil zijn. En de gangkast schreeuwt om een nieuwe inrichting.

Maar hoe gaat het met je dieet? Ik hoor het je vragen. Nou, niet zo goed. Drie weken geleden viel ik 1 ½ kilo af in één week. Dus ik kon de teugels een beetje laten vieren, dacht ik. Het gevolg was dat die 1 ½ kilo de week erop er weer bij zat. Volgende week er stevig tegenaan, dacht ik. Maar toen werd ik een beetje ziek. Misschien van de latex lucht, maar ik voelde me niet goed. En als je ziekig bent, moet je niet gaan afvallen. Dus na 3 weken is er niets af. Zondagmiddag moet ik weer op de weegschaal, bij een vriendin. De zwarte kousenkerk gaat binnenlopen door mijn gedrag. Hoe nu verder, want ik moet nog 9 weken. En op deze manier vaart alleen de zwarte kousenkerk er wel bij. Ik ben wel bezig met de writers diet, ik heb alle 7 stappen bestudeerd.

Ik breng ze maar half ten uitvoer. Ik schrijf wel de morning papers en ik wandel in de middag een half uur en ik loop met een opschrijfboekje op zak. Maar ik zal ook de rest van het boek gaan bestuderen. Of weer terug naar de motivatie goeroe Mieke Kosters? Met haar boek lukte het me om de knop om te zetten de eerste weken. Per saldo is er nu 8 kilo af sinds ik met het bloggen ben begonnen.

2 opmerkingen:

  1. Ze zijn eerlijk he, die morning papers? Dan kan het inderdaad maar zo gebeuren dat je opeens je muren staat te verven. Beterschap trouwens, ik hoop dat je je snel weer lekkerder voelt. Qua afvallen doe jij het duizend keer beter dan ik trouwens. Ik moet zelf toch nog even een nieuwe strategie bedenken want nu zit ik op een dood spoor. Heb mezelf al lang geleden voorgenomen dat ik zou gaan sapvasten als het lente wordt. Nu nog echt gaan doen.
    Zwarte kousen kleden wel slank af trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja je hebt helemaal gelijk. Ik sta soms echt te kijken wat ik heb opgeschreven. En ik heb de neiging om alle ergernissen die ik opschrijf direct op te lossen. Dus er gebeurd wel degelijk wat. Gelukkig was ik stiekem toch 6 ons afgevallen in drie weken. Het gaat niet snel, maar wel naar beneden. En van de psychologe mocht ik van het geld een cadeautje voor mezelf kopen. De volgende keer hebben we het doel iets naar beneden bijgesteld. 1,5 kilo in 4 weken. Dat is wellicht beter haalbaar.Ik heb 8 computerspelletjes gekocht van Denda games.

    BeantwoordenVerwijderen