zondag 23 maart 2014

I ching


In de I Ching staat de lente voor een periode van creatieve groei. Men gaat ervan uit dat je een periode van rust, de winter, nodig hebt om daarna weer verder te kunnen groeien. Ik vind dit een mooi gegeven. Je kunt inderdaad niet altijd maar meer, meer, meer. Je hebt ook tijden dat er gewoon weinig gebeurd. Dat alles even stil staat en tot rust komt. Om daarna weer verder uit te lopen. Normaal dacht ik altijd dat, als ik stilstond, ik het opgegeven had. Maar je kunt natuurlijk op je pad even uitrusten en daarna weer verder gaan

April gaat voor mij zo’n maand worden. Ik ga op reis naar ItaliĆ« en ook een paar weekenden  logeren bij vrienden in Nederland. Misschien is het wel geen rust maand maar meer een oogst maand. Om te genieten van wat het leven je brengen kan.  Om daarna weer verder te gaan met het worstelen met mijn leven.

De tarotkaart van vandaag laat de zegewagen zien. Er is sprake van een uiterlijke zegetocht. Maar het is slechts de zege in de stoffelijke wereld, de concrete stoffelijke zaken. Het ego zit vast in het stoffelijke zaken.  De sfinxen willen ieder een andere kant op lopen en de persoon in de zegewagen heeft geen teugels in handen. Ik vind het wel een toepasselijke kaart want inderdaad, ik ga de wereld rondreizen als in een zegetocht. Maar de problemen thuis zijn nog niet opgelost. Maar volgens de I Ching kan dat allemaal nog goedkomen. Gewoon even stilstaan, krachten opdoen en dan weer verdergaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten